wtorek, 28 maja 2013

SKLEP Z DREWNIANYMI KONIKAMI

Drewniany konik - jeden z najbardziej rozpoznawanych na świecie symboli Szwecji. Wytwarzany jest w regionie Dalarna. Figurkę struga się ręcznie z drewna sosnowego, a następnie maluje. Najbardziej znaną firmą rodzinną produkującą koniki są Olssonowie, którzy potrafią stworzyć 250 000 figurek rocznie. 
W Szwecji to bardzo powszechna dekoracja wnętrz. Tradycją stało się dawanie koników w prezencie. Chętnie są także kupowane przez turystów. W witrynach sklepowych na swoich właścicieli czekają nie tylko te w tradycyjnym czerwonym kolorze, ale też niebieskie, białe, czarne, podobające się Japończykom - żółte, a nawet kontrowersyjne różowe.



A poniżej to już armia szwedzkich koników z naszego sklepu DOBRYCH PROJEKTÓW.




Który kolor podoba się Wam najbardziej?

Ha en bra dag!

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wiem, Marta :)
      Moje też.
      Pozdrawiam bardzo serdecznie!

      Usuń
  2. O... taka biało czerwona armia by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie bardzo się podoba ten biały z kolorowymi akcentami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na żywo podobały mi się też niebieskie, ale podejrzewam, że szybko by mi się znudziły, więc pozostaję przy bieli i czerni.
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Katarzyno, Kasiu, Kasieńko
    Mnie chyba podoba się czarny. Z akcentami lub bez.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Basia S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basieńko, mój pierwszy konik był/jest czarny. Pisałam o nim na blogu tutaj: http://dobreprojekty-blog.blogspot.com/2012/11/moj-pierwszy-dalahast.html, ale na pewno pamiętasz :)
      Obecnie z naszego sklepu podobają mi się bardzo te: http://www.dobreprojekty-sklep.com/koniki-z-dalarna/56-drewniany-konik-dalarna2.html - też czarne :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. a mnie tradycyjny- czerwony, mam dwa takie koniki prosto ze Szwecji
    pozdrawiam
    ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie na DP-blogu.
      Zapraszam na jutro.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Niebieski jest urokliwy.Taki najbardziej swojski mi się wydaje, na ludową nutę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie czerwony jest najbardziej... szwedzki? :))) Nawet takiego wyszyłam krzyżykami, teraz czeka na oprawę:) Pozdrawiam, Ania - mama Agutka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aaaa! I zapomniałam napisać, że cały czas mam nadzieję, że sobie kiedyś takiego przywiozę i będzie mój własny:) Ania od A.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne są! Wiem co piszę bo stoją u nas 3 czerwone!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bialy, czerwony i niebieski :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wciąż nie mogę przeboleć, że nie kupiłam sobie takiego konika...

    OdpowiedzUsuń