piątek, 2 marca 2012

DLACZEGO WARTO STOSOWAĆ CEGŁĘ WE WNĘTRZU?

Cegła ceramiczna - ten na pozór zwykły prostopadłościan jest od dawnych czasów najpopularniejszym materiałem budowlanym. Oprócz zastosowania jej w budownictwie świetnie sprawdza się również jako dekoracja we wnętrzach. Cegła to propozycja dla osób, które preferują ascetyczny styl industrialny, jak i dla miłośników rustykalnych klimatów. 

Najbardziej lubię zestawienia kontrastowe polegające na połączeniu białego, polerowanego gresu i gładkiej ceramiki z szorstką fakturą ceglanego muru, czego przykłady widać na wizualizacjach naszych ostatnich projektów.


Propozycja aranżacji łazienki naszego autorstwa w kamienicy w Sopocie. Czemu jedną ze ścian stanowi wielkoformatowy wydruk przedstawiający króla Jana Kazimierza? Ma to związek z nazwą ulicy, przy której stoi dom.

Nasza propozycja projektowa łazienki w apartamencie w gdańskim Garnizonie.

W przypadku projektowanej łazienki w Sopocie wystarczyłoby jedynie odkryć cegły spod warstwy tynku. Natomiast w nowym budownictwie, jakim jest Garnizon, ścian nie wykonuje się już z cegły, dlatego użylibyśmy ceglanych licówek, które są cieńsze, a dają podobny efekt.

Zaletą cegły jest jej szeroka gama kolorystyczna - począwszy od beżu, poprzez czerwień, a na antracycie kończąc. Jeśli decydujemy się na odsłonięcie cegieł we wnętrzach starej kamienicy i okazuje się, że są bardzo zniszczone, wówczas malujemy je farbą emulsyjną na biało. Ten zabieg optycznie powiększy wnętrze. Dodatkowo zyskujemy ścianę o ciekawej i oryginalnej strukturze.

Proszę pamiętać, że cegła sprawdza się dobrze tylko w większych wnętrzach. Zastosowana w niewielkich pomieszczeniach optycznie jeszcze bardziej je zmniejszy i wywoła uczucie przytłoczenia.
 

Miłego dnia!

29 komentarzy:

  1. Witam po dłuższej przerwie,
    Jakiś czas temu przy okazji remontu też miałam straszną ochotę żeby w sypialni położyć na najdłuższej ścianie białe ceglane licówki ale z braku już chyba siły ( ten remont to był koszmar) odpuściliśmy :( Ale bardzo podoba mi się cegła we wnętrzu. Te projekty łazienek są świetne.
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Kasiu, miło Cię znowu gościć na DB-blogu :).
    Fakt, remont może być uciążliwy. Kluczem do sukcesu jest sprawna i przetestowana ekipa wykonawcza i zgromadzenie wszystkich materiałów i sprzętów na czas, aby nie tworzyć "przestojów".
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu ja kocham cegłe...niestety po odkryciu mojej cgły w domu okazało sie ,że tylko zewnętrzne mury sa z czerwonej cegly......ale po wyburzeniu kilku scian i wiekszego otworu na okno tarasowe zyskalismy piekny materiał- z czerwoną cegłę...sprzed 1938 roku....po pocięciu mam ją w dwóch miejscach w domu na scianie...ale teraz zamarzyła mi sie w łazience:)))piękne inspiracje:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qrko, taka cegła sprzed 1938 roku to to, co tygryski lubią najbardziej, prawda? :) Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Oj, cegła to moja słabość. Uwielbiam! Ale, jak piszesz, mam za małe wnętrza, zeby móg ja wykorzystać.
    Ciekawe, co król by powiedział na to, ze będzie kiedyś ozdobą miejsca... do którego nawet król chodzi piechotą :-))))))))) Tego jeszcze w łazience nie widziałam! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, wytyczne od inwestora brzmiały: "aby był to projekt z pazurem", więc w jednej z propozycji pojawił się król... :)

      Usuń
    2. Kasiu, no i udało się! Jest z pazurem i oryginalnie. Podoba mi się :-))))

      Usuń
  5. Cudne inspiracje - zwłaszcza te łazienkowe:) Ja mam u siebie ceglaną białą ścianę w salonie i wstawkę w kuchni i uwielbiam je! Dają cudowny - wbrew pozorom - CIEPŁY klimat:)Teraz planuję ulokowac cegłę w sypialni i być może górnej łazience:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, cegłę w sypialni (i być może górnej łazience :)) też będziesz malować na biało? Zgadzam się z Tobą w 100%, że cegła pomalowana na biało wbrew pozorom tworzy ciepłe, przytulne i może trochę skandynawskie wnętrza, które obie tak lubimy :)

      Usuń
    2. Kasiu, w sypialni raczej biel, natomiast w łazience chciałabym naturalną:) Tylko musiałabym znależć właściwy idcień, bo łazienka jest w brązach i beżach

      Usuń
  6. Super pomysł, też lubię cegłę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) przyznam, że moją największą miłością są białe deski.

      Usuń
  7. Kasiu:) Ho, ho, Król w łazience:) Bardzo fajny efekt daje cegła:) we wnętrzach.. Tylko rzeczywiście - potrzebne odpowiednie gabaryty:) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję za komentarz. Pozdrawiam Cię serdecznie! :)

      Usuń
  8. Jak styl industrialny i rustykalny, znaczy coś dla mnie :))) Kasiu czy z białych cegieł w kuchni też będzie fajnie wyglądał, zwłaszcza w małej przedpokojowej?? :P pozdrawiam słonecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. cegła jest świetnym kontrastem, nie tylko kolorystycznym ale "fakturowym" :) bardzo ładne, proste wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I ja jestem szczęśliwą posiadaczką cegieł sprzed 1900 roku. Odkrywałam je jakieś 10 lat temu podczas remontu mieszkania w starej kamienicy- chociaż tu gdzie mieszkam takie kamienice nazywane są familokami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję! Takie cegły to skarb :). Obecnie są wyeksponowane?
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. kocham cegłę we wnętrzach i ostatnio myślę o jaj imitacji na jednej ścianie sypialni, tylko nie mogę zdecydować się na kolor, czy białą, oryginalną, czy może szarą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, to zależy jakiej wielkości jest sypialnia. Do niewielkiego wnętrza proponuję biel.
      Zobacz co mamy dzisiaj za oknem - 100% wiosna! Nareszcie!

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Dobra robota!
    Jestem chyba uzależniona od cegły...

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo, bardzo, bardzo mi się podoba :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tez bardzo lubię odsłonięte cegły w wersji naturalnej i białej. Zastanawiam się tylko czy w kuchni lub łazience nie muszą być jakoś zabezpieczone przed wilgocią?

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam pytanie odnośnie cegieł. Niedawno odsłoniliśmy je na jednej ze ścian w kuchni. Są już wyczyszczone. Mamy tylko problem z doborem fugi (starą mąż usunął). Kupiliśmy najpierw taką w kolorze jasnoszarym - wyszła jak zaprawa cementowa. Teraz kupiliśmy fugę do klinkieru marki KREISEL w kolorze piaskowym - wyszedł jakiś taki nieładny ciemny beż. Czy możecie coś polecić. Chcielibyśmy coś jasnego, tak żeby osiągnąć rustykalny efekt. Będę wdzięczna za każdą radę.

    Monika

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń