niedziela, 4 września 2016

ZAMIESZKAĆ W STAJNI

Dom w stodole to wcale nie taki niecodzienny pomysł. Kilka razy pokazywałam już na moim blogu przykłady adaptacji takich budynków na przestrzenie mieszkalne TU i TUTAJ, ale o przekształceniu starej stajni w rodzinny dom z trzema sypialniami do tej pory nie słyszałam. Wyzwania podjęło się biuro architektoniczne AR Design Studio. Spójrzcie jak doskonale poradzili sobie z tematem!



Zamierzeniem architektów było zachowanie klimatu starej stajni, dlatego pozostawiono sporo oryginalnych elementów. W połączeniu z bielą tworzą wnętrze lekkie i nowoczesne.


Podłoga z polerowanego betonu pojawia się w każdym pomieszczeniu z wyjątkiem łazienek, które wykończono kaflami.




Budynek stajni znajduje się w Hampshire (Anglia).


Dawne koryta końskie zostały przekształcone w umywalki łazienkowe! Co Wy na to?
Poniżej: zdjęcie sprzed renowacji.


Źródło: AR Design Studio. Zdjęcia: Martin Gardner

Miłego dnia!

3 komentarze:

  1. Niezła metamorfoza.
    Bardzo przemawia ostatnie zdjęcie.
    Obejrzałam też posty o stodołach. Inspirujące. Nie chce nam się nawet myśleć o naszej 300 metrowej stodole. To był najlepiej zachowany budynek z naszego siedliska, ale inwestycja, że strach się bać. Jeszcze wiele innych rzeczy do zrobienia, stodoła chyba w innym życiu :)
    Inspiracji na Twoim blogu Kasiu mnóstwo. Lubię zaglądać.
    Serdeczne pozdrowienia z dżdżystych Mazur

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeróbki stajni w budynki mieszkalne Anglicy maja już rozpracowane od lat. Widziałam juz masę fajnych przeróbek. Ta jest bardzo udana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite! Takie metamorfozy zawsze robią na mnie większe wrażenie niż nowe realizacje. Pomysł z wykorzystaniem elementów stajni jest świetny i nienachalny.
    Kiedy kupiliśmy nasz projekt domu ( na planie prostokąta, z dachem dwuspadowym), znajomi stwierdzili, że jest mało interesujący i wygląda jak stodoła ;), a ja i tak uważam, że to jedna z piękniejszych form w architekturze, dlatego nie dziwi mnie, że Anglicy tak sobie upodobali właśnie stajnie :)

    OdpowiedzUsuń