środa, 23 listopada 2016

PAWIE PIÓRA / PEACOCK FEATHERS

Paw ma pozytywne konotacje - kojarzy się z bogactwem i wróży dostatek finansowy w życiu rodzinnym. Być może dlatego pawie pióra są tak często wykorzystywane jako ozdoba ślubna: składowa bukietów, dekoracja włosów i weselnego stołu. 
Stosując je we wnętrzach trzeba pamiętać o zachowaniu wyjątkowej czujności, ponieważ linia między dobrym gustem, a kiczem jest tu bardzo cienka. Dzisiaj przedstawiam Wam kilka dekoracji z motywem pawim w ujęciu minimalistycznym. Co Wy na to?


1 I 2 I 3

Miłego dnia!

8 komentarzy:

  1. O, matko! Jakie piękne! <3 <3 <3
    Gośka Biernacka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę zaprzeczyć! :)
      Gosiu, pozdrawiam Cię serdecznie! Udanego weekendu!

      Usuń
  2. Nie wiem dlaczego tak jest,że pawie pióra kojarzą mi się z czymś nie dobrym.Ich uroda nie podlega żadnej dyskusji,są przepiękne{te ich barwy}.Tak się zastanawiam,a może przez te właśnie kolory,które wprowadzają chaos{za dużo się dzieje.Nawet minimalistyczne mnie drażnią.Tak samo jak głos tych ptaków.Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata, nie mam pojęcia, czemu pawie pióra mogłyby kojarzyć się z czymś niedobrym :)
      Przeczytaj polecany przez Alicję (w komentarzu niżej) artykuł o pięknej i bogatej symbolice pawia. Teraz zrozumiałam dlaczego mojej przyjaciółce tak bardzo zależało, aby wzór pawia był motywem przewodnim na jej ślubie.

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Przecież u Kariny pawie pióro było elementem przewodnim dekoracji ślubnej. Pięknie to wyglądało. Wszystko dopracowane do perfekcji, jak to u niej :-). Zaproszenie z pawim piórkiem trzymam do dziś i dużo pięknych wspomnień z ich wesela. Bea

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, ja też przechowuję to zaproszenie :) Cudowne jak i cała oprawa ślubna ❤
      Uściski!

      Usuń
  4. co do pawich piór i dekoracji z nich tworzonych zawsze miałam mieszane odczucia,dopóki nie przeczytałam artykułu o ich symbolice.Tytuł:Boże Narodzenie i symbolika pawich piór...polecam w internecie.Pozdrawiam Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, czytałam polecony przez Ciebie artykuł. Dziękuję. Gdybyście chcieli również się z nim zapoznać to jest TUTAJ
      Pokrótce: Paw ma bardzo bogatą symbolikę. Jest obecny w średniowiecznych dziełach sztuki, obrazach i mozaikach. Jego pióra były wykorzystywane do dekoracji kościołów na Wielkanoc i Boże Narodzenie. Wizerunek pawia pojawia się nawet wśród zwierząt w stajni betlejemskiej.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń