piątek, 18 listopada 2016

O TYM MÓWIĘ #5


FILM
Już nie mogę doczekać się kolejnej etiudy zrealizowanej dla Allegro w ramach projektu Legendy Polskie. Póki co wiadomo o niej tyle, że jest zatytuowana Jaga, ma mieć premierę w grudniu i tak jak poprzednie będzie wyreżyserowana przez samego Tomasza Bagińskiego. Do tej pory z tej serii ukazały się: Smok z Jerzym Sthurem, Twardowsky, w którym zagrał Robert Więckiewicz i Operacja Bazyliszek - mój osobisty faworyt. Obsada w Bazyliszku została dobrana idealnie! Boguś Kołodziej i jego wuj Eugeniusz, dwójka policjantów, w role których wcielili się Olaf Lubaszenko i Paweł Domagała - ich po prostu nie da się zapomnieć! Dialogi - rewelacja! Myślę, że cytaty z tego filmu wejdą na stałe do potocznej polszczyzny, jak chociażby te z Seksmisji.
Twardowsky
Smok
Twardowsky 2.0
Operacja Bazyliszek

I jeszcze jeden film, ale tym razem nie science-fiction, lecz o codzienności, a dokładniej przyjaźni między Wendy, recenzentką książek mieszkającą na Manhattanie i Darwanem - sikhijskim instruktorem jazdy. 
Przyjemne kino o pokonywaniu strachu przed zmianami, o przełamywaniu własnych słabości. Może bardziej dla kobiet. W rolach głównych Ben Kingsley i moja ulubiona Patricia Clarkson. Polecam!
Learning to Drive (2014) polski tytuł - Kurs życia

MUZYKA
Od kilku dni najczęściej słucham coveru Cichosza stworzonego na potrzeby krótkometrażowego filmu Smok, o którym wspominam wyżej. Słowa - Grzegorz Turnau - wiadomo, wokal - Krzysztof Zalewski, aranżacja i produkcja - Marcin Macuk (członek zespołu Hey). Czy mi się wydaje, że w chórkach słyszę m.in. głos Nosowskiej?
Cichosza 

MODA
Moją uwagę zwróciła przepastna torba unisex sygnowana bursztynowym oczkiem Batycki. Jest wykonana z naturalnej skóry. Dzięki funkcji spinania dwóch boków można zmienić jej kształt. Firma z mojego miasta - Gdańska.
Soho. Batycki

WYDARZENIE
Takie nasze małe wydarzenie, gdyż do sklepu DOBRYCH PROJEKTÓW powróciły cieszące się dużą popularnością tablice kredowe.
Tablica kredowa. DOBRE PROJEKTY-SKLEP

PRASA
W październiku do sprzedaży trafił pierwszy numer polskiej edycji "L’Officiel" wydawany we Francji od 1921 roku. Do poczytania. Najbardziej zainteresowały mnie artykuły przedstawiające modę w kontekście biznesowym. Nie wiem czy kupię ponownie.
L’Officiel

O TYM MÓWIĘ #4
O TYM MÓWIĘ #3
O TYM MÓWIĘ #2
O TYM MÓWIĘ #1

6 komentarzy:

  1. Kasiu, jak to się stało, że ja nic nie wiedziałam do tej pory o produkcjach Bagińskiego?? Dzięki Tobie obejrzałam wszystkie na raz i przepadłam :D Fajnie, że przywołał zapomniany temat polskich legend, które są piękne no i nasze. Szanujmy to, co nasze, to inni też nas będą szanować.
    Udanego weekendu Ci życzę-Gośka Biernacka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe ile legend jest jeszcze w planach realizacyjnych. Chętnie zobaczyłabym kwiat paproci :)
      Uściski, Gosiu ❤

      Usuń
  2. Ooooch, przegapiłam Twardowsky'ego 2.0!!! już nadrabiam, razem z Bazyliszkiem, bo też mi umknął ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, łatwo to przeoczyć w codziennym wirze zajęć. Wiem coś o tym :)
      Uściski! ❤

      Usuń
  3. Kasiu ... świetny post :)) Dziękuje :))

    OdpowiedzUsuń