wtorek, 8 marca 2016

BOMBONIERA - KRYSZTAŁOWE JAJKO / BONBONNIERE - CRYSTAL EGG

W sklepie polskiej huty szkła Julia znalazłam mnóstwo ciekawych kryształowych bombonier. Wybrałam 6 moich absolutnych wielkanocnych faworytów. Jak się Wam podobają?


Bomboniera na nóżce posiada 22,5 cm wysokości, a bez nóżki - 13,5 cm. Jajka w kolorze rubinu, zieleni i kobaltu są ręcznie malowane. Posiadają oryginalny szlif i wygląd. Wykonane są z wysokiej jakości szkła kryształowego 24% PbO. 
Huta Julia to jeden z niewielu istniejących dziś producentów szkła kryształowego w Polsce. Produkuje ręcznie formowane i szlifowane produkty, które dystrybuuje w kraju i na rynki całego świata. Na tle innych producentów huta Julia wyróżnia się tradycyjną techniką wytwarzania. To mi się bardzo podoba! Zabytkowa fabryka znajduje się w sercu Karkonoszy, w Piechowicach koło Szklarskiej Poręby i jest dostępna dla zwiedzających. Turyści mogą podziwiać ręczny proces produkcji szklanych arcydzieł oraz uczestniczyć w warsztatach, gdzie poznają tajniki sztuki szklarskiej. Wśród kolekcji znajdują się produkty nawiązujące dekoracją do wzornictwa XIX wieku (tak jak przedstawione dzisiaj bomboniery), ale i bardzo nowoczesne, osadzone we współczesnej stylistyce. 

Miłego dnia!

2 komentarze:

  1. Ostatnio bardzo spodobały mi się bombonierki jako forma dekoracji, a te są wyjątkowo urodziwe. I oczywiście ogromny plus za polską produkcję. Produkcja szkła dekoracyjnego to na pewno niezwykle fascynujący proces. Chętnie zobaczyłabym to na własne oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I już znalazłam :))
    Miłego Dnia Kasiu:))

    OdpowiedzUsuń