niedziela, 16 sierpnia 2015

O TYM MÓWIĘ #1

Rozpoczynam nowy cykl artykułów na blogu DOBRYCH PROJEKTÓW pod tytułem o tym mówię. Mam nadzieję, że polubicie tą formułę.
Ze względu na moją wspaniałą, aczkolwiek absorbującą pracę będę mogła emitować tylko jeden odcinek w miesiącu zawierający informacje o inspirujących mnie nowościach z dziedziny filmu, muzyki, literatury i designu, ale też o wydarzeniach i tytułach, które mnie zachwyciły, chociaż swoją premierę miały już jakiś czas temu.

Serdecznie zapraszam!



FILM 
Jeśli, tak jak ja, szczególną uwagę w filmach zwracacie na scenografię i piękne wnętrza, to oglądając Last love w reżyserii Sandry Nettelbeck nie będziecie zawiedzeni. Jestem pewna, że klasyczny apartament zamieszkały przez Matthew Morgana (w tą rolę wcielił się genialny Michael Caine) na pewno przypadnie Wam do gustu. Przestronne, jak na paryskie realia, wnętrze zachwyca jasną kolorystyką, misterną sztukaterią oraz dębowym parkietem ciętym pod kątem 45 stopni, zwanym potocznie "francuską jodełką". Matthew spędza tam swój wolny czas, a ma go dużo będąc emerytowanym wykładowcą filozofii na Uniwersytecie w Princeton. Oprócz tego mieszkania posiada też dom w Saint-Malo, którego wnętrza nawiązują do stylu New England. Wśród kolorów dominują beże, biele i szarości. Natomiast meble i podłogę wykonano ze starego spękanego drewna. 

Film nie jest nowością, więc na pewno wielu z Was już go zna. Jestem ciekawa Waszych opinii. Natomiast tym wszystkim, którzy go nie widzieli mogę napisać, że to bardzo dobre kino obyczajowe. Gorąco polecam!
Last love (2013) polski tytuł Ostatnia miłość pana Morgana 

MUZYKA 
Jest już dostępna cyfrowa wersja wydanej w kwietniu winylowej 10-calowej EP-ki zatytuowanej More Roar autorstwa Roberta Planta i zespołu Sensational Space Shifters. Płyta zawiera materiał z obecnej trasy promującej album lullaby and... Ceaseless Roar. Zajrzyjcie na iTunes lub Nonesuch Store.
More Roar (2015) Robert Plant

Kto z Was był na koncercie w Dolinie Charlotty?

KSIĄŻKA
Myślicie, że czas dżentelmenów się skończył? Trwa nadal, między innymi dzięki pewnej książce w twardej, niebieskiej okładce napisanej przez księcia Alexiego Lubomirskiego, jednego z najbardziej utalentowanych i przystojnych fotografów mody na świecie. Adresatami zbioru rad dotyczących miłości, duchowości, zrozumienia współczesnego świata i sposobu na godne w nim życie są jego dwaj synowie.
Pomimo, że książka jest skierowana do młodych chłopców, jestem pewna, że polubią ją również dorośli, gdyż dotyka spraw ważnych, dotyczących każdego.
Idealny prezent dla kilkulatka bliskiego Waszemu sercu.
Rady dla młodego dżentelmena (2015) Książę Alexi Lubomirski Wydawnictwo WAM

PLAKAT
Plakat z inicjałem to unikalny produkt sygnowany pieczęcią z podpisem autorki i kolejnym numerem reprodukcji umieszczonym na froncie wydruku. 
W naszym sklepie DOBRYCH PROJEKTÓW znajdziecie cały alfabet.
S DOBRE PROJEKTY-SKLEP

DESIGN
Ciekawostką dla koneserów dobrego designu będzie wiadomość, że od jesieni serię świeczników i mis Kubus marki by Lassen znajdziemy w sklepach także w kolorze złotym, wykonaną z mosiądzu.
Zaprojektował je architekt Mogens Lassen (1901-1987) uważany za jednego z pionierów duńskiego funkcjonalizmu. Obecnie seria Kubus dostępna jest w miedzi, stali lakierowanej na czarno i biało oraz ręcznie polerowanej wersji niklowanej.
Kubus by Lassen 

8 komentarzy:

  1. Kasiu, bardzo ciekawy cykl - miło usłyszeć co Cię zachwyca albo odrywa kilka cm od ziemi...
    To ja dopowiem w kwestii filmu. "Lepiej późno niż później" to mój absolutny nr 1 w temacie wnętrz filmowych. Oglądałam już go milion razy ale zawsze znajduję jakiś nowy detal w temacie wnętrza (ostatni raz - wczoraj :) )
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, rzeczywiście "Lepiej późno niż później" to absolutny hit. Wynik genialnej współpracy Nancy Meyers ze scenografem Jonem Hutmanem. A co powiesz na pozostałe filmy tej dwójki, czyli "Holiday" i "To skomplikowane"? Myślę, że te filmowe wnętrza zainspirowały wiele osób na całym świecie. Pytanie: czy Nancy i Jon stworzą coś jeszcze wspólnie?
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Te dwa muszę obejrzeć... bo ja w ogóle jestem bardzo "niefilmowa" :)

      Usuń
    3. Polecam pozostałe tytuły. Jeśli lubisz "Lepiej późno niż później" to jestem pewna, że te dwa spodobają Ci się na bank!
      Udanego wtorku!

      Usuń
  2. Kasia, świetny pomysł z tym nowym cyklem!! Czekam na kolejny odcinek.
    Uściski dla Was wszystkich!! Anka Biernacka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, wielkie, wielkie dzięki!
      Uściski od nas wszystkich!

      Usuń
  3. Wczoraj wieczorem obejrzeliśmy film. ŚWIETNY - ten klimat, gra aktorska, temat, scenografia. A mieszkanie głównego bohatera spodobało się również mojemu M, choć On zwrócił uwagę głównie na przestrzeń i wysokie sufity.
    Czekamy z niecierpliwością na kolejne propozycje :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To paryskie mieszkanie przypomina mi bardzo nasz niedawno skończony projekt apartamentu w Nadmorskim Dworze. Też tam mamy bogate sztukaterie, piękny, dębowy parkiet i dwuskrzydłowe przeszklone drzwi ♥
      Muszę napisać, że zaskoczyło mnie ostatnie 20-15 minut filmu. Nie sądziłam, że sprawa przybierze taki obrót.
      Następna propozycja filmowa będzie już wkrótce. Też świetna obsada, z tematem mieszkaniowym w tle :) Bardzo pozytywny film!

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń