wtorek, 22 kwietnia 2014

DONICZKI Z BETONU

Co myślicie o betonowych doniczkach? Na zachodzie od dawna jest na nie moda. U nas swoich zwolenników zdobywają pomału. Czy Polacy pokochają je bardziej niż te tradycyjne (brr...) z terakoty? 

 Zdjęcie: Daniella Witte

Beton daje nowe możliwości w projektowaniu ogrodów, tarasów i balkonów. Minimalistyczne w formie bryły to pomysł na wielkomiejski szyk, ale nie tylko. 
Donice z betonu mają zastosowanie zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak i na zewnątrz. Są wyjątkowo wytrzymałe na zmieniające się warunki atmosferyczne. Posadzone w betonowych naczyniach rośliny rosną bardzo dobrze. Należy jednak pamiętać o ich częstszym podlewaniu, gdyż beton "pije" wodę.

 Zdjęcie: Daniella Witte

Jest wśród Was jakiś ogrodnik? Czy dobrze podejrzewam, że na dwóch pierwszych zdjęciach jest Smagliczka Nadmorska?

 Zdjęcie: Daniella Witte

http://dobreprojekty-blog.blogspot.com/2013/08/w-asplund.html
  
Często widuję tego typu doniczki w Szwecji. Proste i oszczędne w wyrazie przedmioty doskonale trafiają w gust Skandynawów. Spójrzcie jak pięknie prezentują się przed Asplund w Sztokholmie. Moją relację z tego kultowego sklepu z designerskim wyposażeniem wnętrz przeczytacie TUTAJ.

Miłego dnia!

9 komentarzy:

  1. Przepiękne sa takie dobnice

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu są genialne w swojej prostocie a szary pięknie się komponuje z soczystą zielenią roślin u mnie no. 1 . Kilka mam w domu przywiezionych ze Szwecji :) a teraz kombinuje jak wykonac takie na taras w tym roku nie ma mocnych muszę to zrobic chociaż jedną.
    Pozdrawiam Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, uwielbiam buszować po szwedzkich marketach ogrodniczych. Jest tam olbrzymi wybór przeróżnych donic i osłonek - wszystkie szare. Beton, blacha cynkowana, szara wiklina. Dla mnie raj! ;)
      Też przemknęła mi myśl, żeby zrobić samemu. Jednak w chwili obecnej łatwiej byłoby mi kupić. Daj znać jak wyszło.
      ps. Smagliczka wypuściła dzisiaj pierwsze listki ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. O tak, zdecydowanie jestem na tak. Uwielbiam szarość betonu w dodatkach. Też planuję kiedyś przymierzyć się do wykonania takiej donicy, tym bardziej, że w jednym z programów Marthy Steward dziewczyny robiły właśnie takie donice i nawet sobie to nagrałam :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo piękne są i będę mieć jedynie takie w tym roku, plus blaszane :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne i nieładne jednocześnie. Surowe i zimne, wpisują się idealnie w skandynawskie wnętrza. Sama jestem w posiadaniu jednej, malutkiej bo tylko na telighta ale osobiście wykonanej przez córkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Smagliczka podobna jest trochę do niezapominajki. Na moje oko to właśnie ona.
    gosia

    OdpowiedzUsuń
  7. Szary + soczysta zielen, pieknie! tu jest fajny tutorial jak zrobic donice umoczona w betonie http://www.abeautifulmess.com/2014/04/dripped-concrete-planter-diy.html

    OdpowiedzUsuń