poniedziałek, 10 lutego 2014

DUDDELL'S

Witajcie! Jak Wam minął weekend?

W dzisiejszy poranek nie przenosimy się do żadnego ze skandynawskich miast, lecz dla odmiany do Hong Kongu, gdzie w maju ubiegłego roku miało miejsce otwarcie Duddell's. Czym ono jest? Dobre pytanie. To wielofunkcyjne miejsce łączące dobre jedzenie i dobrą sztukę. Jest czymś więcej niż tylko restauracją i czymś więcej niż tylko galerią. Wnętrza zaprojektowała londyńska pracownia Studioilse należąca do Ilse Crawford. Eklektyczna mieszanka nowoczesnych mebli z tymi z połowy ubiegłego wieku, etniczne dywany i polerowany trawertyn, ale nie o tym chciałam pisać. Moją całą uwagę przykuł genialny wprost taras, z którego emanuje spokój i urok zapomnianego ogrodu tropikalnego.



Tropikalna roślinność i ogrody botaniczne to jedna z moich obecnych fascynacji. Połączenie tropików ze skandynawskim stylem - mieszanka idealna, nie uważacie?



Zdjęcia: Robert Holden

Zachwycający fikus lirolistny (Ficus lyrata) jest tylko zapowiedzią tego, co czeka nas po wyjściu na taras...
Żyrandol Modo 3,
który widzicie wiszący nad stołem, pojawi się wkrótce w jednej z naszych nowych realizacji.

Jeśli chcecie przeczytać kolejny wpis na DP-blogu zajrzyjcie tu jutro o 6.10. Serdecznie zapraszam!

6 komentarzy:

  1. żyrandol... który widzicie wiszący

    OdpowiedzUsuń
  2. takiego fikusa to chciałabym mieć Kasiu:)
    świetne miejsce, niesamowity klimat:)
    dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym chciała sobie zrobić taki ogród tropik na moim mikro balkonie, jednak nei wiem czy nasz srogie zimy roślinność wytrzyma ( na zimowanie w domu nie znajdę dla nich miejsca). A meble fanastyczne, bardzo podobają mi się fotele z wysokimi oparciami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy mówią, że tatuowanie ciała wciąga. Zrobisz jeden tatuaż i już myślisz o kolejnym.
      Ja mam tak z roślinami ;) Na mojej "zielonej wyspie" mam ich coraz więcej, a najbardziej podobają mi się te, które osiągają kilka metrów wysokości... :)

      Też myślałam o tropikalnym balkonie... Marzenie, ale czy wykonalne w naszych warunkach?
      Może jest wśród czytelników DP-bloga jakiś ogrodnik? :)

      Usuń