sobota, 9 listopada 2013

ZAMIESZKAĆ W STODOLE 1

Dom w stodole? Wbrew pozorom to wcale nie taki niecodzienny pomysł. Ostatnio często przeglądając czasopisma wnętrzarskie i przeczesując internet napotykam przykłady adaptacji takich budynków na przestrzeń mieszkalną.
Pomysł stworzenia willi w stodole zafascynował już wielu, w tym także Dariusza Wolskiego, operatora filmowego, twórcę zdjęć do takich filmów jak: "Piraci z Karaibów", "Alicja w Krainie Czarów", czy "Prometeusz".
Projektując swój dom w Malibu chciał stworzyć coś oryginalnego. Punktem wyjścia była prosta bryła stodoły, którą unowocześnił dodając stalowe konstrukcje, dużo szkła i betonu.
Trudnością podczas zmagania się z projektem tego typu może okazać się dobre doświetlenie wnętrz. W tym przypadku ogromne, przeszklone drzwi i open space na parterze pozwoliły na wprowadzenie do środka dostatecznej ilości światła dziennego.


Zdjęcia domu Darka Wolskiego autorstwa Martina Löf zostały opublikowane w ELLE Interiör (10/2012).



Na ścianie pod schodami zaaranżowano efektowną mini galerię.


Zastosowana gama kolorystyczna jest dość wąska. Szarości, antracyty, biele i elementy drewna tworzą atmosferę relaksu, elegancji i ponadczasowości. 
W podobnym stylu jest utrzymana aranżacja mieszkania na poddaszu, które pokazałam niedawno na moim blogu TUTAJ.



Elewacja domu została obłożona drewnem pochodzącym z rozbiórek starych stodół.

Have a great day!

21 komentarzy:

  1. Oj wzdychałam nad tymi zdjęciami jakiś czas temu, wzdychałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie klimaty!
    Moglabym tam zamieszkac chodzby dzisiaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak. Zaadaptowana stodoła lub nowy budynek inspirowany jej kształtem - to bardzo mi się podoba!

      Usuń
  3. uwielbiam stodoły :))) i mogłabym mieć taki dom .. jeśli dane mi będzie jeszcze jakiś budować to na bank będzie podobny .. Pozdrawiam Kasiu i chyba muszę puścić jakiegoś totka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam domy o kształcie stodoły. Dają niesamowite możliwości aranżacji.
      ps. Monika, do wygranej w totka jakoś nie mam szczęścia..., ale podobno jak ktoś nie ma w kartach... ;)

      Trzymaj się ciepło!

      Usuń
    2. ihihihihi a ja ostatnio wygrałam 24 zł ihihihi od czasu do czasu lubię dać losowi szansę i pomarzyć co by było gdyby :))))

      Usuń
    3. Farciara, no! :) Mi się to jeszcze nie udało :)
      Monika, a może to początek dobrej passy? Trzymam kciuki! :)

      Usuń
  4. Niesamowite prawda? Jakie piekne wnetrze mozna zrobic z budynku, ktory na mieszkanie wcale nie bylo przeznaczone. Podoba mi sie bardzo ta ogromna, otwarta, przestrzen, swiatlo, schody i TEN styl. Wlasnie te kolory: B&W, szarosci, drewno i naturlane dodatki jak kosze, wazony, elementy ethno tworza to wnetrze. Cudownie!! :))

    Kasiu, usciski i milej niedzieli:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, uważam, że bardzo duże znaczenie w tym wnętrzu odgrywają elementy dekoracyjne w stylu ethno, które obie tak lubimy :). Czytałam, że wiele z tych przedmiotów właściciele zakupili na pchlich targach w korzystnej cenie.

      Trzymaj się ciepło!

      Usuń
  5. Oooo, rewelacja! Bardzo mi się podoba! Widząc nagłówek, bałam się, że będzie aż nazbyt rustykalnie, ale jest nietuzinkowo. I taaak wysoko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, rustykalnie na moim blogu? ;) O, nie, nie, nie :) Tylko nie to! :)
      ps. Widziałam, że opublikowałaś już recenzję "Księżniczki z lodu" Camilli Läckberg. Chętnie zajrzę wieczorem, żeby przeczytać.

      Trzymaj się ciepło!
      Uściski!

      Usuń
  6. Jest idealna, od dawna rozglądam się za projektem, który przypominałby bryłą stodołę, niestety z gotowych nic nie znalazłam. Jeśli uda nam się kiedyś w końcu zbudować dom, marzę, żeby był właśnie taki :))
    udanego weekendu,
    pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, w listopadowym "Dobrym Wnętrzu" jest artykuł o bardzo ciekawym domu, który myślę, że by się Tobie spodobał.

      Uściski!

      Usuń
    2. dziękuję za info, z pewnością zajrzę :)

      Usuń
  7. Marzą mi się takie wysokie sufity z prześwitami na dwa piętra. Stodoły, stare szkoły, kaplice to nadal niewykorzystany do końca potencjał, chociaż coraz więcej się tego typu projektów pojawia. Przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, w tym tygodniu rozpoczęliśmy prace projektowe nad domem, który posiada właśnie takie prześwity i przeszklenia. Ciekawa architektura dająca nam możliwość zbudowania wyjątkowego wnętrza. Lubię takie zlecenia :)

      Wkrótce na blogu pojawi się kilka zdjęć z inwentaryzacji.

      Trzymaj się ciepło!

      Usuń
  8. Podoba mi się ten dom, a zwłaszcza łazienka. Chłodna, a zarazem przytulna. Podobnie jak monique, która zostawiła swój komentarz wcześniej, ja też mogłabym mieć taki dom.
    Gorące pozdrowienia.
    Hala z Warszawy

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny dom "z duszą":-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń