wtorek, 12 lutego 2013

TREND NA WIOSNĘ!

Dzisiaj zapraszam Was do obejrzenia wnętrz autorstwa mojej ulubionej, szwedzkiej stylistki Lotty Agaton. Prace Lotty, uważam za rewelacyjne: lekkie i niesłychanie świeże! "Szwedzka królowa monochromatycznej aranżacji wnętrz" - przeczytałam o niej niedawno i mogę powiedzieć, że zgadzam się z tym w 100%-tach. Tych, którzy jeszcze nie byli zapraszam do wizyty na jej stronie lottaagaton.se, a będąc w Sztokholmie warto wstąpić również do sklepiku Lotty, który znajduje się przy Rådmansgatan 7.

Ale wróćmy do dzisiejszego tematu. Czasami zadawane są mi pytania: czy każda roślina będzie się dobrze prezentowała w każdym domu? Oczywiście, że nie. Zacznijmy od tego, że rośliny doniczkowe dobieramy do wnętrza pod względem koloru, kształtu i rozmiarów jakie mogą osiągnąć, a nawet do trybu życia mieszkańców domu. 


Rośliny w domu to idealny trend na nadchodzącą wiosnę! Kto jest za?





Wszystkie stylizacje: Lotta Agaton.

Have a nice day!

16 komentarzy:

  1. Ja jestem na TAK :) Uwielbiam rośliny we wnętrzu :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a ostatnio przybywa ich w naszym domu coraz więcej :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. W moim domu jeszcze do niedawna panowały same kaktusy, ale przekonałam się do roślin i powoli wszelkiego rodzaju bluszcze zaczynają gonić kaktusowy las :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, tak się składa, że obecnie nie mam żadnego kaktusa. Za to naszych wnętrzach królują rośliny ogrodowe :). Może zrobię o nich wkrótce na blogu wpis?
      Jestem bardzo zadowolona z ognika, który zastępuje nam kapryśne drzewko oliwne. Wygląda rewelacyjnie. Można go samemu kształtować no i świetnie znosi zimę w domu :)

      Udanego wtorku!

      Usuń
  3. wielka litera C skradla me serce.
    I ta zielen do tego...cud miod! Bardzo fajne wnetrza!

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas wczoraj zamieszkał fikus lirolistny. :) miejsca mam dość, żeby hodować kwiaty w duuużej ilości. I cieszę się nadchodzącą wiosną - w końcu będzie można skupić się na roślinach w domu i ogrodzie.

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suuuppper! Mój fikus jest na razie na liście MUST HAVE :)
      A gdzie kupiłaś? W Ikea?

      Udanego wtorku!

      Usuń
    2. Dokładnie, w Ikea. :) 14,99 :)))

      Usuń
    3. Ideałem jest dla mnie faza, w której tworzy się bezlistny pień i fikus przypomina drzewko. Czytałam, że jeden z dolnych liści opada, gdy na górze rośnie nowy...
      Fikusy lirolistne są piękne! :)

      Usuń
  5. Cześć zdjęć pochodzi na pewno z jej mieszkania. Wszystkie aranżacje są bezbłędne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się ta autentyczność u Lotty. Wszystko jest spójne i do siebie pasuje: aranżacja jej domu, wnętrze sklepu, a nawet produkty, które w nim sprzedaje. Blog prowadzi z niezwykłą konsekwencją dotyczącą doboru kolorów. Szacun!

      Olu, pozdrawiam :)

      Usuń
  6. A ja muszę "ratować" nasze dwie araucarie przed eksmisją, którą Agata chętnie by urządziła przynajmniej jednej z nich. Chyba im u nas dobrze więc rosną i zajmują coraz więcej miejsca. Z małej roślinki pokojowej stały się 1,5 metrowymi drzewkami. Przydała by się oranżeria... :-)
    Ps.
    Rådmansgatan już sprawdzona na mapie - 2 przystanik metrem od Sergels Torg :-)

    Trzymajcie się cieplutko! Bo tu wróciła zima i pruszy śnieg.


    Mikołaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha. Mikołaj, jesteś niemożliwy! :)
      Agata pisała o przewodniku znalezionym w Kaliszu. Super!
      "Shoppingcenter Kungens Kurva" ;)

      Nasza araukaria jest bardzo delikatna. Schną końce jej gałązek od strony ściany. Hmmm... Za to ognika nic nie rusza! :) Idealna roślina dla mnie :)

      Do Gdańska zima też wróciła (niestety:/).
      Trzymajcie się ciepło! Pozdrowienia dla Wszystkich!

      Usuń
  7. Wnętrza super. Ja uwielbiam zieleń w domu. Znalomi mówią że mam do nich rękę. Kupuję mały za 5 zł, a po paru latach muszę oddać, bo w moim mieszkaniu jest mało miejsca:( Mimo wszystko zawsze mam co podlewać. Pozdrawiam, Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio jestem zafascynowana aranżacjami wnętrz pełnymi roślin :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń