sobota, 22 grudnia 2012

ŚWIĘTA WEDŁUG SIGRID VERBERT

Wspominałam niedawno na blogu, że napiszę o prezencie, który dostałam od przyjaciół. Jest to książka kulinarna "Smakowite prezenty" - absolutny strzał w 10-tkę! Napisała ją Sigrid Verbert, znana i ceniona bloggerka, pochodząca z Belgii, a mieszkająca w Rzymie. Na łamach książki dzieli się z czytelnikami 150 ulubionymi i sprawdzonymi przepisami na słodkie i słone przysmaki. Zachęca także do tworzenia kulinarnych prezentów. Dodatkowo podpowiada w jaki sposób można samodzielnie wykonać piękne opakowania.
Do wigilii jeszcze chwila, więc jeśli nadal nie posiadasz pomysłu na prezent - polecam tę pozycję!



Dzisiaj jednak nie na przepisach, ani na samej książce chciałam się skupić, a na podejściu Sigrid do tematu świąt. Oto fragment, z którym zgadzam się w 100 procentach, a Wy?
"Nie lubię Bożego Narodzenia, to znaczy nie lubię czterech tygodni gorączkowych i często nieprzemyślanych zakupów, przymusowego robienia prezentów, kolacji z udziałem stu pięćdziesięciu osób... Nie lubię również udawania, że nagle wszyscy się kochają (ten syndrom zanika 1 stycznia w południe
☺). Po prostu, uważam, że kochać trzeba zawsze...
Natomiast bardzo lubię zwyczajne Boże Narodzenie, kiedy ludzie okazują sobie autentyczną miłość i obdarowują się prezentami, nad którymi długo myśleli. W gruncie rzeczy prawdziwe Boże Narodzenie rozpoczyna się z początkiem grudnia ze wszystkimi zapachami domowych ciast, z tym że prawdziwym sygnałem do świętowania jest zapach choinki i popołudnie poświęcone na jej ubieranie. A potem w całym domu unoszą się delikatne zapachy cynamonu, podgrzanego czerwonego wina, skórki pomarańczowej, korzennych przypraw. Czuć też przyjemne ciepło, podczas gdy za oknem jest ciemna noc."



Sigrid Verbert „Smakowite prezenty", przeł. Zofia Pająk, Wydawnictwo JEDNOŚĆ, Kielce 2012, s. 191

Miłego dnia! 

5 komentarzy:

  1. A ja właśnie przepisałam na kartkę przepis na "cookies z czekoladą i imbirem"!!
    Za godzinę będą gotowe:)
    Twój wpis to więc także "strzał w 10-tkę" :-)

    Cieszymy się, że książka się spodobała:)

    Miłego popołudnia,
    Agata i Miko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witajcie, oczywiście, że się podobała :) jak każdy prezent od Was :).
      Dziękuję jeszcze raz!
      Wieczorkiem napiszę maila.
      Uściski! :)

      Usuń
  2. Kasiu, a ja czekam na tą książkę, mam nadzieję, że będzie inspirująca.
    Cudownych świąt Ci życzę:)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam sie z cytatem w 100% i Takich właśnie Świat Ci życzę Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, wesołych świąt dla całej Waszej rodziny:) Całusy z Wrocławia!

    OdpowiedzUsuń