środa, 12 grudnia 2012

PANTONE 17-5641 EMERALD

Największy autorytet w dziedzinie barw, amerykańska firma Panton, ogłosiła, że kolorem nadchodzącego 2013 roku będzie szmaragdowa zieleń (Emerald 17-5641). Coroczna decyzja korporacji, która stworzyła najbardziej znaną skalę kolorystyczną, ma coraz większy wpływ na branżę designu, poligrafii, mody i kosmetyki.

Zastanawiacie się może: W jaki sposób wybrana grupa osób wiedziała, który kolor będzie podobał się reszcie świata? Decyzję tę poprzedzają wnikliwe analizy zjawisk socjologicznych, aktualnych tendencji postrzegania niektórych barw i trendy w muzyce, filmie, sztuce etc.

Uważacie, że szmaragdowy powinien zostać kolorem roku? A może wybralibyście zupełnie inną barwę?

Autorką świątecznych bombek z klocków LEGO jest Agnieszka Biernacka. Collage wykonany ze zdjęć: agabag.

5 komentarzy:

  1. Dla mnie może być jak najbardziej :)
    Moja dolna łazienka z dodatkami w tym właśnie kolorze wpasuje się idealnie w design nadchodzącego roku :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam nic przeciwko, bo lubię kolorki. Jestem ciekawa jak dekoratorzy wnętrz będą go wykorzystywać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, jak sięgnę pamięcią to podobny odcień zieleni użyliśmy tylko w dodatkach - była to poduszka i krzesło w realizacji wnętrz trattorii w Gdyni. Nie zdarzyło się też, żeby klienci sami prosili o jakieś mocniejsze zastosowanie koloru szmaragdowego we wnętrzach.

      Usuń
  3. Katarzyno, Kasiu, Kasieńko
    Czy ja wiem? Szmaragdowa zieleń? Ale kto wie? Tegoroczna miłość do pastelowego różu w dodatkach też spadła na mnie nagle, a nie spodziewanie.
    Pozdrawiam wieczorową porą.
    Basia S.

    OdpowiedzUsuń