piątek, 14 grudnia 2012

MUST HAVE 12.12


W grudniu lubię:

1 - Nowe zastosowanie! Kto powiedział, że miejsce oświetlenia ogrodowego jest jedynie na zewnętrz? Wprowadź je do środka, a uzyskasz wyjątkowy klimat gwarantowany przez cały rok! Brzmi jak slogan reklamowy, ale taka jest prawda. Moim faworytem są żarówki, na czarnej taśmie z oferty Granit.

2 - Trend na mini choinki - jestem na TAK, ale co na to Junior?

3 - Grafika "Never give up!" jest już dostępna w naszym sklepie DOBRYCH PROJEKTÓW!
Będzie stanowić ciekawy i oryginalny element wystroju wnętrz. Produkt jest unikalny, sygnowany pieczęcią z moim podpisem i kolejnym numerem reprodukcji umieszczonym na froncie wydruku. Odbitki drukowane są w limitowanej ilości 100 sztuk każdy. Gramatura papieru to 200 g/m2. Gruba ramka, format 42,5x52,5 cm, białe passepartout.

4 - Czarna, liściasta herbata
Sörgårdste z płatkami róży, owocową nutą rabarbaru, truskawek i marakui. Produkuje ją szwedzka firma KOBBS, która od 200 lat tworzy oryginalne mieszanki herbat stworzone z naturalnych składników.

5 - Mapy autorstwa Aleksandry i Daniela Mizielińskich to kolejna świetna pozycja książkowa wydawnictwa Dwie Siostry. Na ich stronie internetowej czytam: "Ta książka zabierze was w niezwykłą podróż dookoła świata. Zobaczycie gejzery w Islandii, karawany na egipskiej pustyni i miasta Majów w Meksyku. W Anglii zagracie w krykieta, w Indiach poćwiczycie jogę, a w Chinach skosztujecie stuletnich jaj. W Australii zadziwi was dziobak, w Finlandii - noc polarna, a na Madagaskarze - ogromny baobab. Odkryjecie najciekawsze zakątki świata i zachwycicie się jego różnorodnością." Książka to 51 ogromnych map z ilustracjami 42 krajów i 6 kontynentów. Na każdej z nich znaleźć można dziesiątki szczegółowych rysunków przedstawiających przedmioty, miejsca, wydarzenia i osoby, charakterystyczne dla wybranych regionów. Idealna książka dla małych podróżników!

6 - W grudniu musowo pieczemy świąteczne pierniczki. Niektóre z nich powiesimy na choince, a spora część zapakowana w nasze "firmowe" opakowania tradycyjnie przeznaczona będzie dla przyjaciół.

7 - Niedawno nakładem wydawnictwa Marginesy ukazała się biografia fińskiej pisarki i ilustratorki pt. Tove Jansson. Mama Muminków, którą napisała Boel Westin. Słyszałam wiele pochlebnych recenzji na temat tej nieco ponad pięciusetstronicowej cegły oprawionej w twardą okładkę. Wewnątrz oprócz historii życia zawarto mnóstwo zdjęć i ilustracji. Projekt okładki - bardzo, bardzo dobry! Chciałabym tę książkę przeczytać, dlatego dopisuję do listy.

8 - Kapcie The North Face Nse Traction Mule FG4. Bardzo lekkie - waga jednej pary to zaledwie 414 gramów. Wykonane z materiału ripstop uzyskiwanego w 100% z przetworzonych butelek PET. Idealne na prezent!

9 - Nike Air Royal Quickstrike.


I to na tyle! Pozdrawiam serdecznie.

29 komentarzy:

  1. Herbatka pyszna, potwierdzam, potwierdzam, zwłaszcza na zimowe wieczory...Dziękujemy:))
    Ach...i pierniczki! Zawsze i wszedzie1:)

    Zaintrygowała mnie biografia "Tove Jansson. Mama Muminków". To jeden z gatunków (obok reportażu), który lubię najbardziej! (właśnie kończę biografię Michała Głowińskiego)hmm...trzeba będzie ją zdobyć:)


    miłego, słonecznego dnia!
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, biografie lubię bardzo. W tej chwili nie mam niczego pod ręką, więc może dokończę książkę o Zlatanie "Ja, Ibra", którą zaczęłam czytać wiosną.

      Ja również życzę udanego i słonecznego dnia! :)

      Usuń
  2. Jestem za piernikami, herbatą no i zaintrygowałaś mnie tymi kapciuchami:)))
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka z mapami jest genialna! Kupiłam dwa egzemplarze i jestem zachwycona. Dobrze, że jeden będzie prezentem dla naszego synka, to będę mogła czasem pooglądać. Spokojnych Świąt Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, przymierzam się też do zakupu "Ture Sventona w Sztokholmie" również Wydawnictwa Dwie Siostry. Kryminał dla dzieci :)
      Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
    2. Mapy są świetne !! Bawimy się nimi familijnie !! a "Mamę muminków" muszę koniecznie przeczytać .. a Never give up pooglądam na mężowej koszulce :))) Pozdrowionka Kasiu ..

      Usuń
  4. Minty House, jaka jest docelowa grupa wiekowa książki "Mapy"? Na razie oglądałam ją wyłącznie w internecie i bardzo mi się spodobała, nie wiem jednak w jakim wieku dzieciaki będą najbardziej z niej zadowolone?

    OdpowiedzUsuń
  5. Zecydowanie pierniczki + never give up! Koszulkę juz mamy, na obrazy jeszcze przyjdzie pora:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy serdecznie na blogu!
      Bardzo nam miło :)
      Zespół DP-sklep

      Usuń
    2. Nam rowniez! czytamy, ogladamy i pozdrawiamy
      zapraszamy do nas na wymiane inspiracji, albo na kawe-super ze jestescie!

      Usuń
    3. Dziękujemy za zaproszenie.
      Chętnie zajrzymy :)
      Pozdrawiamy serdecznie!

      Usuń
  6. dzięki kochana za tą girlandę!!!
    w moim folderze z inspiracjami i marzeniami od dawna jest sznur z żarowkami, ale nigdzie nie mogłam go namierzyć w sieci!!!

    reszta pomysłów też bardzo trafiona!

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piąteczka zapowiada się całkiem całkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu, biorę cały zestaw;-)) mapy - koniecznie kupię dla młodszego i przyznam, że kapcie to super pomysł, lampki, pierniczki.......wszystko;-)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wyborem kapci jest chyba największy problem. Kiedyś czytałam fajny tekst na ten temat u jednej z blogerek, ale nie pamiętam, której - chyba u Gabi.
      Te czarne TNF są w porządku :)
      Pozdrawiam serdecznie!
      ps. Jutro cudowne zdjęcia zza morza ;). Zapraszam!

      Usuń
  9. Kasiu książka mapy zakupiona ale to nie wszystko bo kryminał również i jestem wdzięczna za namiary na wydawnictwo jak dotąd zaopatrywałam się w Zakamarkach :)
    Ja polecam film Chłopiec i pingwin Olivera Jeffersa na podstawie książki o tym samym tytule film dla każdego niezależnie od wieku, mogłabym go oglądać codziennie.
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, a masz Lottę z ilustracjami Ilon Wikland? Uwielbiam prace tej rysowniczki.
      "Chłopiec i pingwin" - widziałam na razie tylko trailer - cudny!
      Uściski :)

      Usuń
    2. A mam Lotta umie jeździć na rowerze, muszę stwierdzić i nie wiem czy to dobrze czy źle ale Piotrek na półkach ma więcej książek ze skandynawskiej literatury niż naszych rodzimych. Jeszcze Sven Nordqvist zwłaszcza Pettson i Findus chociaż Mama Mu też jest fajna. Piękne ilustracje niesamowite historie w tych książkach wszystko może się zdarzyć ....
      Ściskam Kasia

      Usuń
    3. Kasiu, ja też stwierdzam to samo :)

      Nie mogę się jedynie przekonać do serii z Billy'm Birgitty Stenberg.
      A co myślisz o Muminkach? Nie wszyscy je trawią, a niektóre dzieci wręcz boją się Małej Mi :). Czytacie?

      Usuń
    4. Z Muminkami to jest tak, że lubi jak mu czytam natomiast nie lubi ich oglądać w TV ale ostatnio hiciorem okazała się Pippi jest w niej zakochany i ogląda namiętnie przygody w oryginale zresztą ja i Hania też :.

      Usuń
    5. Kasiu, Pippi jest niesamowita. Ostatnio przeżywa chyba come back, bo wszędzie jej pełno. Widziałam w Ahlnsie dziecięcy sweter w Pippi paski, ale wełna była twarda i się gniotła, więc ostatecznie został na wieszaku... :)
      Oglądałam niedawno wywiad z aktorami grającymi główne role. Minęło kilkadziesiąt lat. Według mnie są nie do poznania :). Chociaż Inger Nilsson nadal ma ten zawadiacki uśmiech i błysk w oku :)

      Usuń
  10. Kasiu:) Pozycje 8 i 9:) - mogłyby podlegać dyskusji:) Natomiast reszta - jak najbardziej TAK:) Zwłaszcza herbata i biografia Tove Jansson.. Miałam ją nawet wczoraj w ręku, ale na razie przegrała z najnowszą książką Umberto Eco:)
    Dobrego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, grudzień to miesiąc, w którym chyba najczęściej myśli się o książkach właśnie :)
      Dobrego wieczoru!

      Usuń
  11. Oryginalny świąteczno-"nowoczesny" zestaw:-) Podoba mi się.
    pozdrawiam
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie po raz pierwszy na DP-blogu!
      Pozdrawiam.

      Usuń