wtorek, 18 grudnia 2012

LATARNIA (DOMEK)

Najczęściej widywaną dekoracją świąteczną podczas naszej ostatniej wizyty w Szwecji, oprócz papierowych gwiazd oczywiście, były latarnie w postaci domków. Jedne cynkowane, inne zaś lakierowane na biało, czarno lub czerwono. Zazwyczaj łączy się je w grupy domków o różnej wysokości, ustawia na zewnątrz tuż przy drzwiach, w środku lub wiesza, bo większość latarni posiada taką możliwość. 
Gdybym miała wybierać zdecydowałabym się raczej na minimalistyczną w formie latarnię Normanna Copenhagena. A Wy?

Jedna z wystaw sklepowych w Karlskronie.

1 - Min Lilla Vra; 2, 3 - Madam Stoltz; 4, 5 - Bruka; 6 - Normann Copenhagen; 7 - Walter&Co. 

15 komentarzy:

  1. Właśnie brakowało mi inspiracji z domkami mi się udało nabyć w szwedzkiej Rusta.se ocynkowany i biały. Biały stoi przed domem a w środku są lampki :) a ocynkowany cieszy oko w domu.
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, miałam już prawie w koszyku biały z ICA, ale rozmyśliłam się. Proporcje nie te :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Świetne te domki! Ja wybieram nr 7. Surowy, ale nie tak prosty jak 1. Urzekają mnie te niezliczone okienka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się 7! Do 6 mam podobny w domu, tylko ze srebrnym daszkiem.
    Już od dawna myślę o takim ocynkowanym domku. Może kiedyś się uda go zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie najbardziej podobają się te ocynkowane:)

    OdpowiedzUsuń
  5. i dla mnie nr 7 !!! cudny jest i choruję na niego od dawna :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te domeczki! Sama mam 3 białe.
    Kasiu, pamiętam Twój post o białej cegle:) No i pomalowałam mój kominek na biało. Ciekawe, co myslisz tej małej zmianie (mój ostatni post)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, totalna zmiana. Gratuluję! Jest jasno, lekko, a świąteczne dekoracje robią swoje.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Świetne sa te latarenki w kształcie domku, juz kilka razy przymierzałam sie do kupna i spełzło na niczym. Kiedyś taki sobie zakupie,tworzą niesamowity klimat :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mieszkam w Danii i ostatnio podgladam inspiracje ze Szwecji i tu jest podobnie:-) mam dwa: jeden czerwony podobny do nr 5 a drugi ocynkowany cos jak 2 i stoja u mnie na wysokiej polce pod sufitem i fajnie wygladaja zapalone - fajny klimatt:-) pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Katarzyno, Kasiu, Kasieńko
    Uwielbiam latarnie, zwłaszcza te w kształcie domku. Mam białą, podobną do nr 7. Te ocynkowane też piękne. Chyba się jeszcze na taką skuszę. Sprzątam, prasuję i trochę rzadziej zaglądam, ale obiecuję poprawę.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Basia S.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć Kasiu:) Ja bym chciała nr 7:) Może się uda..:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne są takie świecące domki! Coraz bardziej mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń