niedziela, 9 grudnia 2012

KUCHNIA IDEALNA

Mój ideał kuchni? To połączenie stylu industrialnego z cytatami wprost z le petit bistro, które dodają ciepła i przytulności. Istotnym elementem takich wnętrz są oprawy oświetleniowe. Wybieram te, które kojarzą mi się z fabryczną stylistyką: żarówki na kablu w tekstylnym oplocie, świetlówki, przemysłowe halogeny lub lampy kreślarskie na wysięgnikach. Meble kuchenne są proste, wykończone blatem z betonu, metalu lub drewna. Często szafki wiszące zastępuje się otwartymi półkami. 
Liczba osób preferujących ten styl stale rośnie. Są to zazwyczaj ludzie szukający oryginalnych rozwiązań, ceniący indywidualizm, przekładający luz i swobodę nad dokładność wykonania detalu. Tacy, którzy wolą wnętrza surowe, co nie oznacza tanie, bo wykończone materiałami wysokiej jakości.

Źródło: Allt i Hemmet

 Zdjęcie: Patric Johansson

Źródło: Gripsholms

 Źródło: AnnaLeena blog

Zdjęcie: Morten Holtum

Zdjęcia: Morten Holtum

Zapraszam na jutro!

18 komentarzy:

  1. Ta z przedostatniego zdjecia - miodzio :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo w Waszym stylu.
      Piękna.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. super kuchnie.. ja lubie czerpać pewne elmenty z tego stylu.. a na zdjeciach podziwiam całość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia , dzieki :) to wystawa wielu artystów z You Art Me nie tylko moich zdjeć .. ale dodatkowo jest wieczór ze mną :)

      Usuń
  3. och jak mnie się podoba ta stylistyka, tylko pomieszczenia muszą mieć minimum 3 m wysokości, wtedy te lampy wyglądają jak trzeba:). Chętnie zaopiekowałabym się jakimś starym opuszczonym magazynem, oj działoby się...
    miłego wieczoru,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie wnętrza dają duże pole do popisu i możliwość wykazania się kreatywnością.
      Super sprawa!
      Ja również życzę miłego wieczoru,
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Kasiu,
    Muszę przyznać, że podchodziłem do tego stylu urządzania kuchni z dystansem aż... nie zobaczyłem go w Waszym wykonaniu :-) Taka "okiełznana surowość" w zestawieniu z gładkimi, białymi szafkami i perfekcyjnym wykonaniem naprawdę robi wrażenie. Może się od tego zmienić wnętrzarski "światopogląd" :-)
    Pozdrawiam serdecznie,

    Mikołaj

    ps.
    Gratulujemy całej Waszej Ekipie udanej zamorskiej wyprawy!

    Ps.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikołaj, ładnie powiedziane :). Dziękujemy!
      Co do wyprawy to napiszę tak na szybko, że Szwedzi stanęli na wysokości zadania :).
      Zaraz wyślę do Was maila.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Jestem jak najbardziej na TAK!
    BISTRO dobrze mi się kojarzy. Lubię otwarte półki, zwisające lampy i krzesła w francuskim stylu. Jedyne co nie polecam blatów i mebli z kwasówki. Tragedia... każdą kropelkę wody na nich widać i ciężko się czyści.

    Pozdrawiam niedzielnie,
    B

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze żeby zarówno kuchnia jak i całe mieszkanie było odzwierciedleniem potrzeb mieszkańców i miało swój charakter. Ja zaś uwielbiam takie wnętrza jak na zdjęciach;-))))
    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  7. idealna, ostatnio zachwyciłam się akcentami stalowymi-np. pomocnik z wózka warsztatowego dostosowany do kuchennych warunków :p

    OdpowiedzUsuń