czwartek, 15 listopada 2012

PIPPI PASKI

Niebiesko-czerwone paski na jasnym tle kojarzą się z pewną rudowłosą panią. Wszystko zaczęło się od tradycyjnej koszuli rybackiej pochodzącej z Gotlandii, którą nosiła Inger Nilsson - szwedzka aktorka wcielająca się w postać serialowej Pippi Långstrump. Szybko charakterystyczny pasiasty wzór zdobył popularność nie tylko w Szwecji, ale także poza jej granicami. Zaczęto nazywać go paskami Pippi i określać mianem kultowego.

Źródło: AFP

Kilka lat temu trend Pippi powrócił. Paski pojawiły się nie tylko na wszelkiego rodzaju odzieży dziecięcej, ale także dla dorosłych. Znalazłam swetry, czapki, szaliki, rękawiczki, legginsy, a nawet bieliznę - wszystko w modne paski.

Collage ze zdjęć: Emma och Malena, Nelly i Lindas Lantliga.

Zdjęcia: Emma och Malena

Główną tematyką tego bloga są projekty wnętrz. Mam wrażenie, że czasami zbyt odbiegam od wytyczonego tematu przewodniego. Obiecuję poprawę i na dowód tego wspomnę, że Pippi paski znalazły się na wielu produktach do aranżacji. Ten klasyczny i ponadczasowy wzór idealnie sprawdzi się w letnim domku urządzonym w stylu nautical oraz w pokojach dziecięcych.

Collage ze zdjęć: Gripsholm, Isle of Sweden, Mio.

Zdjęcie: Mio

Inspiracją do stworzenia tego materiału była rozmowa o Pippi kofta z moją drogą czytelniczką Kasią pod wpisem pt.: "Migawki z Karlskrony"

21 komentarzy:

  1. uwielbiam pippi !!! uwielbiam :)
    a i paskowata kolekcja do pozazdroszczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia Pippi jest rewelacyjna pomimo upływu lat.
      A tak na marginesie - wczoraj Astrid Lindgren obchodziłaby swoje 105 urodziny :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Kasiu,
    mój faworyt to dłuio sweter na pierwszym zdjęciu, rzeczywiście ten motyw te paski są odlotowe, a pippi jaka urocza na tym zdjęciu zresztą ona zawsze była na swój sposób czarująca. Dziękuję za posta i inspiracje.
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudeńka, nawet bym się nie zastanawiała czy to modne czy nie. To ponadczasowe super. Jak Ty to wszystko znajdujesz:-))))
    Miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po twojej krotkiej migawce z Karlskrony z zeszlego tygodnia pomyslalam zeby cos skrobnac, a tu patrz, jest u Ciebie:)) W kazdym razie dzis kupilam tube dla mojej mlodziezy w takim wlasnie stylu. I faktycznie, zatrzesienie w sklepach. pozdrawiam // k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tunel taki na szyję, komin czy jak to się nazywa - golf samodzielny podwójnie zawijany :))

      Usuń
    2. Ok, ok :)
      To już zagadka rozwiązana :))

      Usuń
  5. .......jeszcze jedno nie poprawiaj się:-))) i śmiało odbiegaj od tematu;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha. Joasiu, załatwione! Masz to jak w banku :)
      Pozdrawiam serdecznie.
      ps. Wysłałam maila.

      Usuń
  6. Jako dziecko przepadałam za tym filmem, dziękuję za przypomnienie. Chętnie obejrzałabym znowu. A wzór faktycznie kultowy:)
    pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  7. Droga Kasiu:) Ja, na ten przykład, uwielbiam gdy odbiegasz od wytyczonego tematu przewodniego, gdyż, ponieważ dowiaduję się mnóstwa nowych i bardzo ciekawych rzeczy! Nigdy nie wiedziałabym o paskach Pippi, ani o świetnych żółtych kaloszach, na które dzięki Tobie poluję w sieci:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Gabi, ja na te kalosze też poluję :), ale jest z tym problem :/
      Trzymaj się ciepło! :)

      Usuń
  8. Jestem wielką fanką Pippi, rok temu wróciłam do książek o niej, a sweter zapinany na jeden guzik, który pokazałaś u góry jest niesamowity:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pippi! Kiedy wiedzę tą niezwykłą twarz to uśmiech nie znika mi z twarzy. Fajny przegląd wzornictwa :)
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  10. Pippi - idolka mojego dziecinstwa. Milego weekendu, Kasiu :-).

    OdpowiedzUsuń
  11. i ja nie mam nic przeciwko Twojemu odbieganiu od tematu :) czekam na więcej i pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń