piątek, 27 lipca 2012

SERIA LAMP - HEKTAR

Myślę, że dzisiejsza wiadomość ucieszy wszystkich zwolenników stylu industrialnego i vintage. 

Uśmiechnęłam się, gdy je wczoraj zobaczyłam, bo tak bardzo odbiegają designem od tego, co do tej pory w temacie oświetlenia proponowała Ikea. Mowa o najnowszej serii lamp Hektar. Ich autor, szwedzki designer Ola Wihlborg, dostał zlecenie na zaprojektowanie ściennego reflektora z klamrą. Inspiracją były bary, teatralne sceny i stare fabryki z minionych epok. W efekcie tego powstała prosta i funkcjonalna forma. Reflektorek spotkał się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że stworzono całą serię lamp Hektar: dwie wiszące - w tym jedna mocno przeskalowana, lampa podłogowa i ścienny reflektor, od którego wszystko się zaczęło. 

Według mnie to bardzo ciekawa propozycja. A Wy jak uważacie?

Klosz jest wykonany ze stali powleczonej epoksydową powłoką proszkową.

Zdjęcie: Frida/Trendenser

Collage wykonany z materiałów Ikea.

27 komentarzy:

  1. Wczoraj też dorwałam nowy katalog i już wiem, że mam lampy do dworcowego korytarza i kinkiety na klatkę schodową, które będą pasować do dworco-klimatu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katalog 2013 podoba mi się dużo bardziej niż ten poprzedni. Oprócz serii Hektar jest też kilka innych nowości, które są według mnie interesujące i być może o nich też powstanie post na DB-blogu.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ponawiam pytanie - gdzie można zobaczyć nowy katalog ? Jest dostępny tylko w sklepach IKEA czy gdzieś jeszcze ? Zeszłoroczny miał też edycję on-line. Pozdrawiam !

      Usuń
    3. Czarna Biedronko, linka do katalogu Ikea 2013 podałam pod Twoim pierwszym zapytaniem ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. a ja go kupię do sypialni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, widzę nowe zdjęcie profilowe. Super!
      Gratuluję sesji do MM!

      Usuń
  3. Lampy bardzo fajne. Ale przede wszystkim - gdzie jest dostępny nowy katalog ? Można zobaczyć w sieci ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowy katalog Ikea 2013 znajdziesz na przykład tu: http://onlinecatalog.ikea-usa.com/US/en/IKEA_Catalog/
      Amerykanie zawsze są pierwsi ;)

      Usuń
    2. Dzięki, oglądałam Twoje odpowiedzi pod postami w momencie kiedy tylko pod moim nie było...widocznie wtedy go pisałaś...Przepraszam, że robię zamieszanie, dziękuję za link ! Miłego wieczoru

      Usuń
  4. O tak tak tak Kasiu!!!! Bardzo fajna kolekcja - i tak lasdnie pasowałaby do mojej nowej pracowni...czemu dopiero teraz, kiedy ja już po zakupie lamp (w ikea notabene:P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ostatnio zastanawiam się nad kupnem maszyny do szycia. Mam mnóstwo pomysłów, które można by zrealizować. Może właśnie ten model maszyny z Ikea? Nie wiem. Musiałabym się mu bliżej przyjrzeć. Hmmm, no ale kiedy na to szycie znaleźć czas? ;)

      Usuń
    2. A propos maszyn ja dostałam maszynę i już drugi rok stoi nadal nie mam odwagi wyciągnąć jej nawet z walizki. Nabiera mocy urzędowej a ja czekam na magiczne wydłużenie doby :)

      Usuń
    3. Cienka, wiem coś o tym :). Ty masz maszynę i nie masz czasu, a ja nie mam kiedy w ogóle przyjrzeć się poszczególnym modelom maszyn na rynku i wybrać konkretny ;). Zawsze kiedy zaczynam narzekać na brak wolnej chwili przypominają mi się słowa, które kiedyś przeczytałam: "Nie mów, że brak ci czasu. Twój dzień ma dokładnie tyle samo godzin, co dzień Marii Curie-Skłodowskiej, Michała Anioła, Matki Teresy i Alberta Einsteina". Ten tekst jest dla mnie motywacją do stania się ekspertem w gospodarowaniu własnym czasem ;)

      Usuń
    4. Oj Kasiu - jak to prawda!!!! Przecież to my decydujemy jak spędzimy ten czas (ja ostatnio zdecydowanie zbyt wiele "marnuję" go na siedzenie przed monitorem:P )...Szycie trudne nie jest, wybór maszyny - i owszem...ja mialam "łatwy" start, bo po prostu szyłam na tym, co dostałam - i tak do tej pory - nadal na maszynie mojej mamy:) ale jesienią przymierzam się do zmiany i sama nie wiem jak się do tego zabrac...zwlaszcza, że w podejmowaniu wyborów i decyzji mam zawsze milion wątpliwości...
      ale do samego szycia zachęcam, bardzo relaksuje, a jak cieszy każdy - nawety niezdarnie uszyty - drobiazg:)

      Usuń
    5. PS. Kasiu, mam nadzieję, że nie pogniewałaś sie na mnie za użycie na abażurze w mojej pracowni Twojego motywatora z bocznego paska??? Ogromnie pasowal mi do całości - tak wogóle to piękny masz chatakter pisma:)

      Usuń
    6. Aniu, nie gniewam się, ale chciałabym być wcześniej zapytana o możliwość wykorzystania grafiki mojego autorstwa.

      Z szyciem radzę sobie bardzo dobrze, ale wcześniej działałam na innej maszynie. Być może czas zakupić swoją własną :). Oglądałam już te w Ikei. Są lekkie i posiadają wszystkie potrzebne funkcje. Do tego cena niższa niż w innych sklepach.

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. faktycznie: klimat dworcowo- fabryczny! świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie na moim blogu! Jeśli dobrze pamiętam, to chyba po raz pierwszy, prawda? Bardzo mi miło.
      Ikeowskie Hektar rzeczywiście prezentują się świetnie. Zaskoczyła mnie lampa stojąca z tej serii. Nie sądziłam, że jest taaka wielka :)

      Usuń
  6. Świetna kolekcja i przypomina mi czasy dzieciństwa, mój wujek miał bardzo podobną lampę stojącą oraz tę klamrową:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, tym komentarzem przypomniałaś mi... też miałam będąc dzieckiem podobną lampę klamrową oświetlającą biurko :). Tata zrobił ją z podzespołów. Mega industrialna. Po prostu ideał!

      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  7. Jak dla mnie wow i ach ...tylko ten mniejszy zwis mniej proporcjonalny ...ale to może tylko na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lasche, tak czułam, że się Tobie spodoba :)
      Wisząca lampa robi wrażenie wielkością klosza (średnica 47 cm - sporo!). Zaskoczeniem, tak jak już wcześniej pisałam, jest rozmiar lampy stojącej :), ale i tak najwięcej mojej sympatii wzbudza mały kinkiet :)

      Usuń
    2. Ja to się tylko obawiam czy przy moich sufitach ktoś z gości głową nie zaryje (my nie jesteśmy wysocy i damy radę ale znajomi :P)

      Usuń
  8. Swietne sa, mysle, ze skusilabym sie na nie do kuchni... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozdrawiam goraco, pomyslnosci zycze w 2017r

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Ja również życzę w Nowym Roku wszystkiego co najlepsze.

      Usuń