niedziela, 29 lipca 2012

PIERWSZY KATALOG IKEA

Pamiętacie swój pierwszy posiadany katalog Ikea? Znam osoby, dla których coroczne oczekiwanie na nową jego wersję jest rytuałem i przyjemną tradycją. Mogą pochwalić się sporą kolekcją papierowych wydań.

Mój pierwszy katalog Ikea kupiłam w antykwariacie przy ulicy Dmowskiego w Gdańsku. Były to czasy kiedy Ikea nie posiadała w Polsce jeszcze żadnego sklepu, czyli musiało to być przed 1991 rokiem, i szczerze mówiąc w ogóle mało kto znał wtedy w naszym kraju tą szwedzką markę. Wersja niemiecka, ceny podane w markach i mnóstwo inspiracji. Niestety tamtego egzemplarza już nie posiadam, ale pamiętam dokładnie jego okładkę.


A oto najciekawsze według mnie aranżacje z katalogu na rok 2013.




Źródło: Ikea

Have a nice day!

22 komentarze:

  1. Przeglądałam już ten katalog online.
    Ja sklep Ikea odkryłam jakieś 7 lat temu i w dodatku kiedy mieszkałam w Anglii.
    Jednym z moich pierwszych zakupów była pościel, do tej pory konsekwentnie kupuję pościel w Ikea.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kiedy tylko dowiedziałam się, że jest taki sklep jak IKEA, a było to bardzo dawno temu, a ja byłam jeszcze dzieckiem, uwielbiałam oglądać ich katalog, razem z siostrą wybierałyśmy co byśmy chciały i tak zostało nam do dnia dzisiejszego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, pamiętasz jak kiedyś sklep Ikea znajdował się na przeciwko hali Olivia? Niestety było tam niewiele miejsca, dlatego przeniesiono go na Matarnię.

      Usuń
    2. Jasne, że pamiętam to była zawsze wyprawa życia. Później Ikea została przeniesiona na Matarnię ówczesną Złotą Karczmę, gdzie mieszkałam, to był raj, całą klasą tam chodziliśmy:) Teraz kiedy nie mieszkam już z rodzicami, żałuję, że nie mam jej pod ręką, chociaż z Moreny też blisko jest:)

      Usuń
  3. podoba mi się ta kompozycja z białymi szafkami i półkami wszelakimi,uwielbiam te metalowe zwłaszcza. Ja mam sporo katalogów, najstarszy z 2003 roku,lubię do nich wracać :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten pierwszy akapit - to o mnie:) Mam wszystkie wydania od 1993 roku. Te pierwsze są niemieckie - kupowane na bazarku! Pierwszy polski katalog wydano w 1997 roku. Pozdrawiam Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabi, dobrze pamiętam, że pisałaś pracę magisterską na temat Ikea?
      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
    2. Ależ Ty masz dobrą pamięć:))) Całuski!

      Usuń
  5. o kurcze, ja to na pewno nie pamiętam pierwszego katalogu, ale zawsze czekałam na niego z niecierpliwością :) Mam nawet kilka takich, najstarszy jest chyba z 2000ego :D Z wybranych przez Ciebie stylizacji, najbardziej podobają mi się te białe blaszaki, chyba sprawi sobie jeden taki na buty do nowego M :D pozdrowionka Kasiu i chłodnego wieczoru, u nas żar i tropiki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lu, w Gdańsku dzisiaj dla odmiany padało i jest pochmurno. Chwila wytchnienia :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Cześć Kasiu! Jest już nowy katalog? Dobrze wiedzieć:) I ja mam sporą kolekcję poprzednich wydań:) I pamiętam wyprawy do IKEI przy Grunwaldzkiej:)) Jak sięgam pamięcią, nie było takich wizyt moich w IKEI, żeby nie wyjść chociaż z malutkim drobiazgiem... Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak Aniu, ja też z Ikei zazwyczaj wychodzę z choćby małym drobiazgiem. A wczoraj w spontanicznym odruchu kupiłam stół ;)

      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  7. Pamiętam moją pierwszą wizytę w Ikea w Alejach Jerozolimskich:) Był rok 1993 i zaaranżowane przestrzenie z mnóstwem kolorowych gadżetów robiły na mnie duuuże wrażenie:) Do dziś zaliczam się do grona tych, którzy na nowy katalog czekają z wypiekami na twarzy ;D. ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to był pierwszy sklep, który posiadał aranżacje poszczególnych wnętrz. Na każdym to wtedy robiło wrażenie :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. A gdzie można podejrzeć w internecie nowy katalog? Bo wujek Google nie radzi sobie z tym zagadnieniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę sprawdzić tu: http://onlinecatalog.ikea-usa.com/US/en/IKEA_Catalog/

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję i przepraszam, bo dopiero zobaczyłam, że link był już pod wpisem o lampach Hektar :) Jestem właśnie na etapie urządzania nowego mieszkania i na jutro zaplanowałam wycieczkę do Ikei, a dobrze byłoby wiedzieć na co warto jeszcze chwilę poczekać i nie spieszyć się z zakupami :)

      Usuń
    3. Sporo nowości jest już w sklepie, przynajmniej tym naszym w Gdańsku, pomimo, że nie można ich jeszcze znaleźć na stronie Ikea.

      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  9. stanowczo to tez i moj rytuał... :) i zaraz zerknę pod linka który podałas :) ale na papierową polską wersje nie moge sie doczekac.. W W-wa targówek tydzien temu juz było pare nowości :)

    OdpowiedzUsuń