piątek, 3 lutego 2012

ONE+ (LEGO DLA DOROSŁYCH)

Chciałam Wam dzisiaj przedstawić ciekawy projekt. One +, bo tak się nazywa, został stworzony przez architekta Larsa Franka Nielsena z duńskiej firmy projektowej ONEN Design. Jest systemem modułowych domów szkieletowych, który pozwala na łączenie ze sobą kilku jednostek. Możemy złożyć kubiki, które posłużą jako biuro, studio lub w wersji rozszerzonej jako rodzinny dom. One+ z uwagi na to, że opiera się na łączeniu modułów, często porównywany jest do klocków LEGO dla dorosłych.
Poszczególne jednostki prefabrykowane są w Tyresö w Szwecji, a następnie przewożone ciężarówkami i osadzane na docelowym miejscu za pomocą dźwigu. Od razu są gotowe do użycia.
Moduły buduje się z materiałów wymagających minimalnej konserwacji. Okładzinę zewnętrzną stanowią cienkie panele wykonane z Super Wood, który jest duńskim wynalazkiem (szwedzki świerk impregnowany w specjalny sposób). Przy produkcji stosowane są organiczne rozpuszczalniki, które zapewniają trwałość, a jednocześnie nie niszczą środowiska.

W ofercie znajdziemy moduły pełniące funkcję aneksu kuchennego, łazienki, a nawet sauny. Do wyboru jest również weranda i pergola.


Autorem tych pięknych zdjęć jest fotograf Johan Robach.

Zdjęcie: Johan Robach

 Zdjęcie: Johan Robach
Energooszczędne okna i drzwi przesuwane z VELFAC mają drewnianą konstrukcję ujętą w aluminiowe, wąskie ramki, co pozwala na lepsze, niż przy zastosowaniu tradycyjnych ram, doświetlenie wnętrz światłem naturalnym. 

 Zdjęcie: Johan Robach


Zdjęcia: Matti Marttinen L

 Zdjęcia: Matti Marttinen L

 Zdjęcie: Add a room

 Szkic: Add a room

 Szkic: Add a room

16 komentarzy:

  1. Na pewno podobałoby mi się mojemu małżonkowi na ...ryby. Dla mnie ewentualnie na weekendy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam mieszane uczucia- z jednej strony ciekawy pomysł, z drugiej ... jak się to ma do otaczającego krajobrazu? Akurat w takiej scenerii spodziewałabym się czegoś innego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beatko, :). Pozdrawiam Cię serdecznie!

    Agnieszko, według mnie pojedynczy taki moduł idealnie wpisuje się w skandynawską scenerię ze zdjęcia. Trzymaj się ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam ten projekt już wcześniej, uważam że jest genialny. Na wskroś skandynawski. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia, podoba mi się pomysł składania domu , można poszaleć , marzy mi się duża działka gdzieś w lesie i właśnie taki dom koniecznie parterowy, a i zakochałam się w czarnych drewnianych elewacjach.
    Dzisiaj nie odpaliło mi auto i mieliśmy rano niezłe zamieszanie ach niech te mrozy już sobie pójdą w siną dal
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli przyjąć,że to taki pomost do zamieszkania :) to może i tak. Fajnie jakby więcej było przeszkleń, które odbijałyby to co na zewnątrz ...no ale to moje takie tam... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kaja, ja też tak myślę :)

    Ja nowa milnova, dziękuję za komentarz :). Dużo zdrówka życzę!

    Kasiu, ja też uwielbiam czarne elewacje. Mnóstwo jest ich w Danii. Duża działka w lesie z parterowym domkiem w minimalistycznym, skandynawskim stylu - ideał! Mogłybyśmy być sąsiadkami ;). Tylko, że mój domek byłby raczej letniskowy. Na co dzień raczej bym się nie odnalazła mieszkając poza miastem.
    A mrozy? Mam już ich serdecznie dosyć! Trzymaj się ciepło! :)

    Agnieszka (Szewc...), :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny, ciekawy, pomysłowy :) i na usta ciśnie mi się jedna "lepsza wersja domku na kółkach " :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwyca mnie pomysł modułów i estetyka, przekonuje technologia i precyzja, jednak cena nieco zwala z nóg- plus minus 250 tyś za 20m2. Ciekawe czy u nas ktoś oferuje ciekawe, nowoczesne domki letniskowe- Kasiu, masz jakieś dane?
    Jak fajnie, że jest piątek-kocham piątki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie BOMBA :D

    Kasiu, pozdrawiam ciepło,
    Lidia

    OdpowiedzUsuń
  11. Lidia, wiedziałam, że będzie się Tobie podobać! Miło przeczytać komentarz od Ciebie :). Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie projekty :) podoba mi się :) może między innymi dlatego, że od a do z sama wszystko własnymi rękami bym zrobiła :))))) Pozdrawiam ciepło i do następnego komentarza :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale cudo!!! Och, chciałabym taki domek na lato, gdzieś w górach, na polanie....marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Aneta, Aniu, bardzo dziękuję Wam za komentarze i zapraszam na jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wow, niesamowite i co za pomysł!!

    OdpowiedzUsuń