wtorek, 31 stycznia 2012

MIESZKANIE DLA SINGLA, SZTOKHOLM

Średnia wieku, w którym zawierane są związki małżeńskie w Szwecji to około 35 lat. Co czwarty Szwed żyje w pojedynkę. Mówi się nawet, że Sztokholm to miasto singlii. Dzisiaj chciałam Wam pokazać wnętrze mieszkania w Östermalm (dzielnicy Sztokholmu), które znajduje się w ofercie jednego z tamtejszych biur nieruchomości. Jest dopasowane do wymogów życia w pojedynkę. Mała kuchnia, a za to duży salon z rozbudowanym aneksem wypoczynkowym - wygodny do spotkań towarzyskich.

Miłego dnia!







Każde pomieszczenie ma prosty zestaw podstawowych mebli.



Szwedzka łazienka tradycyjnie już wzbudza we mnie wiele emocji. O widocznych rurach wiele razy wspominałam, więc już nie będę. Białe fugi - why? 
Zdjęcia: Skeppsholmen

8 komentarzy:

  1. Najbardziej przypadło mi do gustu łóżko, a zwłaszcza szary pled, który na nim leży. Całość nieco zbyt sterylna jak dla mnie. W taki przerażająco białej kuchni bałabym się robić pomidorowy sos do spagetti ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. oglądająć zdjęcia tego apartamentu ptzypomniało mi się , że mam piękną czarną gitarę upchaną w szafie :)

    podoba mi się łazienka i te czarne matowe płytki, bo ja mam ostatnio jakiś odpał na czerń:)


    dobrego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. cieszę się bardzo, że trafiłam na Pani bloga:) uwielbiam styl prezentowany na blogu, jestem na etapie wykańczania mieszkania i przeglądając wczoraj całego bloga znalazłam wszystkie swoje inspiracje:) szkoda, że nie trafiłam wcześniej, pozdrawiam z mroźnego Sopotu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Kasiu:) Bardzo podoba mi się miejsce lodówki w tym mieszkanku:) No i fakt, szwedzkie łazienki są jedyne w swoim rodzaju:) Ale wiesz? zawsze można powiedzieć o nich jedno - że są... funkcjonalne:) Pozdrawiam cieplutko, bo jutro straszą jakimiś siarczystymi mrozami u nas:( Nad morzem? Kto to widział...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pled z sypialni już mi wpadł w oko- podobny wzór robię na łóżko córki. Rozumiem praktyczne względy pozostawiania rur w łazienkach "na wierzchu", ale pewnie wykoncypowałabym sobie jakiś rodzaj osłony- szafki na kółkach.

    Rzeźba na oknie zwróciła moją uwagę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Też słyszałam, że Sztokholm jest miastem singli ale tylu ich aż tu nie widać, wręcz przeciwnie, mam wrażenie że jest tu zatrzęsienie rodzin z dziećmi.
    A mieszkanie zdecyowanie sterylne i jakoś strasznie smutne:) I zdecydowanie bardziej przypomina mieszkanie singla niż singielki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czarna Biedronko, mam nadzieję, że ściany nad blatem w kuchni są pomalowane farbą zmywalną :). Pozdrawiam serdecznie!

    Olu, czerń jest ostatnio popularna w aranżacjach. Taka nowa biel :). Zresztą widać to w popularności postów na DB-blogu. Najchętniej czytane są "Białe meble kuchenne", a zaraz po nich "Czarne kuchnie" :)

    Chciałam złożyć najserdeczniejsze podziękowania za przemiłe słowa dla Pani z Sopotu. Zapraszam do oglądania DB-bloga i zostawiania śladu w postaci komentarzy. Będzie mi bardzo miło! Życzę udanego dnia!

    Aniu, masz rację, szwedzkie łazienki są funkcjonalne. To trzeba przyznać :)
    Oby do wiosny! Pozdrawiam Cię serdecznie!

    Bea, zastanawiałam się dla kogo dedykowane jest to mieszkanie, kobiety czy mężczyzny?

    Marta, myślę, że prezentowane mieszkanie jest sterylne, bo czeka na lokatora, który tchnie w nie życie i swój indywidualny styl. W Gdańsku mamy potworne mrozy. U Ciebie też jest tak zimno?

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak się składa, że sama mieszkam obecnie w mieszkaniu kawalera, który przeniósł się za pracą gdzie indziej i ja dzięki temu znalazłam tu mieszkanie. W sumie też byłoby dość sterylnie, gdyby nie ciepło podłogi i frontów kuchennych. Wolałam jednak to zdecydowanie niż mieszkanie z mieszanką przypadkowych sprzętów. Prezentowano mi na przykład jedno bardzo fajne mieszkanie totalnie zepsute przez umeblowanie. W salonie stały np. dwa biurka!
    Jakiś czas temu pomagałam urządzać niewielkie mieszkanie na wynajem. Postawiliśmy na jasne kolory z dodatkiem czerni. Mieszkanie miało bazowe rzeczy, by można je było ukształtować według gustu docelowego lokatora. Byłam przekonana, że zamieszka w nim kobieta, a trafił się kawaler, który zdecydował się na wynajem na podstawie przedstawionych mu zdjęć. Teraz jest zdeterminowany by kupić to mieszkanie ;)
    A to mieszkanie zdecydowanie kawalerskie :)Tak jak mówisz, czeka na właściciela, jako mieszkanie wystawione na sprzedaż musi być neutralne.
    W Szwecji mrozy są, ale nie większe niż w Polsce. W tym roku zaopatrzyłam się w bardzo ciepłą kurtkę i zima zupełni mi nie straszna :)
    Pozdrawiam ciepło
    Marta

    OdpowiedzUsuń