poniedziałek, 10 października 2011

DOM W DANII

Dom Henriette i Johna znajduje się w Danii. Wszystkie pomieszczenia są wybielone. Standardowo okiennice malowane są na biało. Rozjaśnia się wszystko co tylko można, aby jak najdłużej zatrzymać światło, którego w Skandynawii, zwłaszcza zimą, jest bardzo mało.
Dom Idealnie wkomponował się w zastany pejzaż, ponieważ budując go czerpano z lokalnej tradycji i rozwiązań sprawdzonych w ciągu wieków.

Na początku właściciele zakochali się w leżącej nieopodal hytte (skandynawskiej daczy) należącej do swoich przyjaciół, u których często gościli. Za ich pozwoleniem zbudowali podobny domek, tylko że dużo większy ponieważ chcieli przyjeżdżać tu o każdej porze roku. Ostatecznie zamieszkali tutaj na stałe. Aż trudno uwierzyć, że dom nie stoi od stuleci. Tak wkomponował się w otaczający zagajnik, że wydaje się jakby siedlisko istniało w tym miejscu od zawsze.



Takie siedzisko pod oknem to moje marzenie. Po prawej ikeowska sofa Ektorp.


Źródło: Skona hem

3 komentarze:

  1. ♥♥♥♥♥♥

    I LOVE THESE HOUSES!!!!!!!!!!

    Thanks for your comment!!!

    Katja

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez mi sie podoba takie siedzisko i nawet by pasowalo u mnie w pokoju dziennym,bo tez mam okna w tym stylu(typowe w Anglii,prawda?) Tylko pomyslu na wykonanie i zdolnosci brak:)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  3. Leandra, komu jak komu, ale Tobie brak zdolności? Jesteś niesamowicie skromna. Wpadam w zachwyt widząc Twoje prace. Bardzo mi się podobają.

    "Angielskich" okien bardzo Ci zazdroszczę :)

    Aaaa, wkrótce pojawi się na DP blogu post o wnętrzach mojego ulubionego hotelu zaprojektowanych w stylu, który obie bardzo lubimy ;) Serdecznie zapraszam!

    OdpowiedzUsuń