wtorek, 30 sierpnia 2011

RIVIERA MAISON

Myślę, że dom Henka i Saski Teunissen wielu z Was już zna, gdyż zdjęcia z wnętrz były publikowane w wielu czasopismach wnętrzarskich i internecie. Pamiętam, że gdy zobaczyłam te wnętrza po raz pierwszy wywarły na mnie olbrzymie wrażenie. Tym, którzy być może nie wiedzą wyjaśnię, że Teunissonowie są właścicielami Riviera Maison - holenderskiej sieci sklepów z wyposażeniem wnętrz. Styl jaki proponują cieszy się olbrzymim zainteresowaniem. Swoje sklepy otworzyli już praktycznie w całej Europie. 

Uwielbiam czytać biografie ludzi biznesu. Historie o tym w jaki sposób rozwijali swój sukces, od czego zaczynali, jakie pomysły okazywały się trafne, a które wręcz przeciwnie. To interesujące i inspirujące :) W przypadku Riviera Maison wszystko zaczęło się od..., ale zacznijmy od początku.

Gdy Henk miał kilkanaście lat pracował w kwiaciarni, którą prowadzili jego rodzice. Lubił tę pracę, ale nie mógł powiedzieć, że florystyka to to, czego w życiu szukał. Po pracy organizuje z przyjacielem wyprawę do Azji. Tam właśnie odkrył co tak na prawdę chciałby robić.

Przemierzając Indie chłopcy spotkali starego mężczyznę sprzedającego emaliowane donice. Henk od razu wyobraził sobie, że doskonale prezentowałyby się w nich pęki tulipanów. Kupił ich dla rodziców aż dwanaście! Wróciwszy do Holandii wystawili je w witrynie kwiaciarni. Momentalnie zostały wykupione. Zainteresowała się nimi luksusowa galeria z Amsterdamu sprzedająca artykuły do dekoracji wnętrz. Zachęcony powodzeniem Henk sprowadził cały kontener donic. Potem, żeby zapewne zmniejszyć koszty, sam zajął się wypalaniem glinianych dzbanów i ozdabianiem ich orientalnymi wzorami, które widział będąc w podróży. I w ten sposób w niedługim czasie otworzył swój pierwszy sklep. Dziś produkty sygnowane tą marką możemy kupić także w Polsce. Największa ekspozycja mebli i akcesoriów znajduje się w salonie House&More w Warszawie. Jeszcze jako ciekawostkę podam, że w 2008 roku Riviera Maison zdobyła nagrodę jako najlepsza sieć sklepów detalicznych Holandii.



Dom zlokalizowany jest w willowej dzielnicy Amsterdamu. Został wybudowany w 1920 r.




Nad blatem moje ulubione kafle ścienne. Zastosowałam takie w mojej prywatnej kuchni i obecnie w dwóch realizacjach dla klientów naszej firmy. Są piękne!

Po lewej: Henk i Saskia Teunissen - właściciele Riviera Maison.

Mogę powiedzieć o sobie, że jestem wielbicielką tej marki, ale niebezkrytyczną. Niektóre produkty są nazbyt przestylizowane i to mi nie odpowiada. Poniżej mój osobisty TOP10.

Zdjęcia: Weranda, Wohnen und Garten, Riviera Maison.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz